صرفه‌جویی در آب

بخش زیادی از آب‌های کشاورزی در طول آبیاری در زمین‌هایی ریخته می‌‌شود که گیاهی نیست و نیازی به آبیاری ندارند. این آب‌ها به صورت بخار از مزرعه بیرون می‌‌روند بدون این که باعث باردهی محصولت کشاورزی، درختان و درختچه‌ها باشند. با نگاه دقیق‌تر، این میزان آب هدر رفته می‌‌تواند در جای درست و به میزان لازم به گیاهان داده شود و محصولات کشاورزی بیشتری تولید بشوند.

در روش استفاده از نوار آبیاری، میزان اتلاف آب نزدیک به صفر درصد است. تمام آبی که به خاک ریخته می‌‌شود، نزدیک به گیاهان و مخصوص آن‌هاست. آبیاری از طریق لوله‌های پلی اتیلن به میزان لازم و در جایی که نیاز دارند انجام می‌‌شود. بعد از مدتی، شاهد شکوفایی باغ و گلخانه‌ای هستیم که تا قبل از این با مصرف آب بیشتر، باردهی کمتری داشته است.

 

نظم و ترتیب در کشاورزی

اگر از نوار تیپ آبیاری استفاده می‌‌کنید، حتماً باید گیاهان به صورت منظم کاشته شوند. فاصله‌ها از طریق روزنه‌های نوار آبیاری تعیین می‌‌شوند و باید با توجه به استاندارد این لوله‌ها، گیاهان را بکارید. با این کار، باغ منظمی خواهید داشت که حتی از نگاه کردن به آن لذت خواهید برد. این نظم به شما کمک می‌‌کند که در فضای کوچک‌تر، گیاهان و محصولات بیشتری داشته باشید. اتفاقی که تا قبل از این ممکن نبود، با نوار آبیاری تبدیل به یک روند در باغ و گلخانه می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

 

محصولات لوله پلی اتیلن

 

لوله آبیاری

 

نوار تیپ